;;:?////...ad

adshitz.....

петък, 18 януари 2013 г.

Плодовете и зеленчуците ни правят по-големи оптимисти..?

  Ново проучване свързва оптимистичното мислене с консумацията на плодове и зеленчуци                                                                                                          Хората, които похапват повече плодове и зеленчуци, са по-големи оптимисти за бъдещето, показва ново изследване.                                                                                                                                                 Учените са открили, че оптимистите имат по-високи нива на растителни съединения, наречени каротеноиди, в кръвта.

Каротеноидът е бетакаротин – пигмент, който се открива в големи количества в оранжевите плодове и зелените зеленчуци (като спанака).

Предишно изследване показва, че високото съдържание на антиоксиданти в кръвта е маркер за добро здраве. Каротеноидите спадат именно към групата на антиоксидантите.

Те пречат на другите молекули в тялото да произвеждат свободни радикали, които могат да увредят клетките и да улеснят разболяването.

"Оказва се, че оптимистите имат по-високи нива на каротеноиди (като бетакаротина) в кръвта", твърди главният автор на изследването Джулия Боем от департамента Публично здраве, Харвард.
"Това е първо по рода си изследване, което установява връзка между оптимизма и нивата на каротеноидите", продължава специалистът, цитиран от "Дейли Мейл".
Една от теориите е, че антиоксидантите може да имат антистресов ефект.
Учените от Харвард са изследвали почти 1000 американци за съдържанието на девет антиоксиданта в кръвта, сред които бетакаротин и витамин Е. Те са оценили и оптимизма на участниците с въпросник за отношението им към живота.
Резултатите показват, че по-оптимистичните хора имат до 13 процента повече каротеноиди в кръвта. Освен това хората, които ядат по-малко от две порции плодове и зеленчуци, са значително по-малко оптимистично настроени от тези, които включват три порции в дневния си режим. Връзка между витамин Е - антиоксидант, на който са богати ядките, слънчогледът и олиото, и оптимизма изследването не показва. Въпреки че не се знае точно колко плодове и зеленчуци трябва да консумираме, за да сме здрави, те съдържат химикали, наречени антиоксиданти, които могат да намалят нивото на стрес. "Мислим, че сме по следите на нещо наистина важно", заяви професор Андрю Осуалд.
"Не знаем какво точно има в плодовете и зеленчуците, което да влияе по този начин на хората. Знаем само, че те са носители на много антиоксиданти, които ни защитават тялото ни от външни атаки. Но как това нещо повлиява на мозъка и емоциите ни... изследователите все още нямат никаква идея", продължава специалистът. Изследване, проведено през 2009-та година и обхванало 100 000 американски жени, установи, че оптимистите живеят по-дълго и са по-здрави. Изводът: хапвайте повече плодове и зеленчуци, за да бъдете още по-големи оптимисти, да сте по-здрави и да живеете по-дълъг живот.              Източник: Дейли Мейл Снимки:ЕПА/БГНЕС  
 

сряда, 23 май 2012 г.

Магнезий - естествен антидепресант

Ролята на магнезия в борбата с умората и стреса                         В ядките се съдържат високи количества Магнезий                        Снимка: sxc.hu                             Един от първите симптоми на липса на магнезий е хроничната умора, която повечето хора се опитват да преборят с висока консумация на кафе, кола и чай. За съжаление тези възбуждащи напитки повишават нервно-мускулната възбудимост и задълбочават умората.  Магнезият (Mg) е минерал и се съдържа в значителни количества в организма, затова се числи към "макронутриентите". Името му идва от магнезия - древногръцко селище, известно с белия прах, покриващ всичко наоколо. Магнезият е бил използван през Ренесанса като лекарство против запек, но по-късно са открити и други негови свойства с капитално значение за организма, а именно:  - Той играе важна роля при мускулните контракции, като регулира на клетъчно ниво нервно-мускулната възбудимост
- Както и витамин D, магнезият подпомага калция и фосфора да се фиксират в костната тъкан
- Участва в образуването на хрущялите и колагена (важен градивен протеин)
- Мозъкът е двойно по-голям консуматор на магнезий от всички останали органи
- Магнезият участва в образуването на имунната защита - той влиза в синтеза на анти-телата и на естествения интерферон (важна анти-вирусна молекула)
- Липсата на магнезий предизвиква освобождаване на завишени количества хистамин, които предизвиква алергични кризи при предразположените индивиди   Стрес и магнезий
Магнезият може да се нарече "антистресов" елемент, поради свойството си да регулира силата на реакцията на организма на дадена агресия: студ, кавга, внезапен силен шум и т.н.. Колкото по-дълбока е липсата на магнезий, толкова индивидът става по-чувствителен, нервен и притеснен. Той прекалено силно реагира на външните събития, а това е свързано с още по-голяма нужда от Магнезий. Така се стига до един омагьосан кръг, които може да доведе до изтощение и депресия.  Състояния на повишена нужда от магнезий
При бременност, нивото на Mg в организма спада значително и повечето гинеколози препоръчват неговия прием като хранителна добавка. Някои специалисти смятат, че допълнителният прием на магнезий по време на бременност благоприятства раждането на бебе с по-висока резистентност на стрес. В същото време, Магнезият намалява рисковете от депресия на майката непосредствено след раждането. Кърменето пък предизвиква загуба на магнезий от порядъка на 50 до 75 мг на ден, които майката трябва да навакса, за да се пребори с умората.  При ползване на контрацептиви на базата на естрогени, магнезият се задържа в костите и не циркулира нормално в организма. Повечето жени, вземащи таблетки против бременност имат недостатъчно ниво на Mg в кръвта и трябва да се грижат внимателно да си набавят този елемент чрез храната.  По време на критическата възраст женският организъм секретира големи количества естрогени, които имат неблагоприятно влияние върху нивото на магнезия в кръвта и увеличават нервно-мускулната възбудимост. От друга страна, един сериозен дефицит от Магнезий може да доведе до проблеми при минерализацията на костите и остеопороза.  Децата имат специфични нужди от магнезий за растежа на костите, функционирането на мускулите и мозъчната дейност. Липсата на магнезий при децата е често в основата на оплаквания от типа: болки в корема, притеснителност, проблеми със съня, липса на апетит, нервни тикове. В много случаи подобренията в менюто и евентуално приемът на Mg като хранителна добавка в тримесечен период са достатъчни, за да спрат оплакванията.   Хората, които спазват диети рязко ограничават калорийния си прием, а храните, които съдържат магнезий са първите, които погрешно изключваме от менюто си в такъв случай. Продължителните и често повтаряни диети са с лоши последствия за организма и за теглото, но ако все пак държите на тях, поне приемайте Магнезий като добавка към храната.  Хранителни източници на магнезий:
- пълнозърнести храни - черен и ръжен хляб, бисквити от нерафинирано брашно, мюсли, овесени ядки
- варива: леща, боб, булгур
- небелени ядки - бадеми, лешници, орехи, фъстъци
- какао, шоколад                                                                                                                                          Основните причини за липсата на магнезий е високата консумация на рафинирани храни. При избелването на брашното се губят 96% от магнезия, а при полирането на ориза 83%.     
Източник: Dieti.gbg.bg 

Причинители на депресия

Кои са те и как да ги преборим                                                             Снимка: sxc.hu                                                      Има редица добре познати причинители на депресия - проблеми с парите, любовна мъка, напрежение на работното място и т.н..Депресията обаче може да бъде породена и от други неща. Ето няколко от причините, които могат да ви докарат до угнетено състояние. Липсата на сън
Недоспиването е чест причинител на депресия и негативни настроения. При недоспиване мозъчните клетки не са имали време да се възстановят пълноценно. Това води до по-забавена функция и претоварване на мозъка, което може да доведе до депресивни състояния, обяснява доктор Матю Едлънд, директор на Центъра за медицина във Флорида и автор на книгата "Силата на почивката".  Прекаленото заседяване пред компютъра 
Тук се визира основно времето, прекарано в социалните мрежи. Интернет зависимостта засяга основно тийнейджирите, но от нея страдат хора на всякаква възраст. Заседяването пред компютъра може да разруши социалните контакти, както и добрия нощен съд, което ще доведе неминуемо до депресия. Сънуването на кошмари
Неприятните сънища често имат негативен ефект върху настроението ни на сутринта. Често пъти кошмарите са попречили на пълноценната нощна почивка и когато будилника звънне, ние се събуждаме с неприятно чувство, загнездило се в нас, а отделно на това едва си отваряме очите. Кошмарите често се базират върху неща, от които ни е страх по принцип. Важно е да знаете, че това е било само сън и трябва да намерите начин да го забравите и да не позволявате на нощните видения да ви притесняват и депресират. Населеното място
То също е чест причинител на депресия. Основно става въпрос за натоварения трафик по улиците, претъпкания градски транспорт, невъзможността за паркиране, губене на време в задръствания, претъпкани улици, бутащи се хора, опашки и какво ли още не. Всяка година се появяват различни изследвания с най-нещастните хора в различни градове по света и други подобни. Важно е да не се депресирате допълнително от тези факти, а да се опитате да гледате на всичко от положителната му страна. Диети
Спазването на хранителен режим за сваляне на килограми е чест причинител на депресия. Причината е, че човекът не може да яде любимите си неща, например шоколад, пържени картофки, чипс или други подобни. Тук важен момент е мотивацията - ако достатъчно силно искате да постигнете целите, които сте си поставили в началото на диетата, ще се справите с невъзможността да чревоугодничество. Противозачатъчните
Техният хормонален състав променя химическия баланс в организма на жената и много често това води до поява на депресивни състояния, намалено либидо, лесна избухливост и често главоболие. Може да се справите с този проблем като спрете противозачатъчните и намерите друг начин за контрацепция или приемате магнезий на таблетки. Магнезият не напразно е титулуван като естествения антидепресант.                    
Източник: Health.com     
 

adhitz..

........

ad prob//

Страници